Biryani s tzatziki


Tak to jsou dva nové přírůstky do mé kuchařské sbírky. Jedna, na kterou jsem se těšila asi půl roku, druhá, u které se mi líbil přebal, ale nebyla jsem si až tak úplně jistá tím, co můžu čekat. Pecky nejpeckovatější jsou nakonec obě!
Vydavatelství Phaidon je vyhlášené překrásnými tituly kuchařek, v podstatě si stačí jen vybrat oblast vašeho kulinářského zájmu a určitě v jejich nabídce najdete tu pravou knihu. Nechávala jsem si obě kuchařky poslat z Amazonu, ale dají se sehnat i v Praze, viděla jsem se je v Neoluxoru i na Arkádách. Bohužel vazby byly dost poničené a náhradní, zabalené kousky chyběly (ehm...), tak jsem volila tuhle cestu. Samozřejmě se dá (v Neoluxoru stoprocentně) i domluvit na doobjednání ze zahraničí, ale beztak to berou z Amazonu.
Vefa´s kitchen je kompletní kuchařská bible řeckého kulinaření, sepsaná Vefou Alexiadou. Tahle guru řecké gastronomie, která se rozhodla řecké ženy naučit pořádně vařit tradiční recepty, shrnula léta praxe do 700 receptů ze všech oblastí Řecka. Kuchařka je přehledně rozdělená na jednotlivé oddíly - ryby, dezerty atd. - a v každém z oddílů jsou nejdůležitější recepty s různými lokálními obměnami. Navíc krásná úprava fotek a přehlednost jednotlivých receptů (ocenila jsem, že jsou tu kromě britských jednotek i běžné přepočty na kilogramy) zajišťuje, že se touhle knížkou doslova proslintáte. Phaidon myslel na všechno a součástí vazby je i několik látkových záložek, které ale stejně nestačí a já mám půl knihy olepené lístečky s poznámkami:-)

India Cookbook, kterou sepsal autor s docela vtipným jménem Pushpesh Pant má podtitul Jediná indická kuchařka, kterou potřebujete. Myslím, že jestli nejste doslova posedlí kuchyní indického subkontinentu, tak je to pravda. Osobně sice nejsem expert, ale tahle 1,5 kg vážící kuchařka je nacpaná tolika skvělými a za vyzkoušení stojícími recepty, že jakmile se jí prokuchtíte, nebudete chtít žádnou jinou podobně laděnou publikaci vidět až do důchodu. Oproti Vefě dávám malé mínus za použitý papír, je dost tenký, ale chápu, že tisknout 1000 receptů na křídový by byl docela masakr. Opět uslintnutí hodné fotky:-) Velké plus je za zpracování knihy jako takové, vtipně řešený přebal imitující balení rýže je dotažený na maximum plátěným "pytlíkem", s jakým se můžete setkat, pokud si koupíte rýži např. v Chez Amis

Celkově mě obě knihy hodně baví a hned tak je nedám z ruky, takže už jen vybrat, co zkusím nejdřív:-) Prostě 5,5 kg mezikulturního potěšení...

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Libanonský kakaový koláč s tahini

Banánovo - hrušková buchta

Domácí chalva