Ekologické sáčky

Snažíme se doma už nějakou dobu o co nejšetrnější domácnost z hlediska různých plastů. Neříkám, že to jde hladce, nikdo není dokonalý a u nikoho asi podobné očištění domova neproběhne přes noc. Postahovala jsem si různá videa o zero waste (miluju zejména blogerku eco boost.co) a načerpala inspiraci pro různé projekty a vychytávky, na druhou stranu nejsem minimalista ve stylu Béy Johnson, takže mi jde spíš o omezení zbytečného plýtvání, zbytečných plastů a zbytečných věcí. Ve vaření to jde poměrně jednoduše, ale co u samotného nakupování potravin?



Klasické látkové pytlíky jsem schopná si ušít sama, navíc mě i dost baví vybírat látky a vymýšlet nejrůznější vychytávky. Problém jsem měla s pytlíky, skrz které musí být vidět, abych je mohla používat v supermarketech nebo na trzích na ovoce a zeleninu. Podmínkou pro mě bylo i to, aby byly lehké jako igelitový sáček, protože, jak jsem zjistila, někde je dost problém vysvětlit samostatné odvážení sáčku a obsahu.
Na Fleru jsem našla značku Fashion Arts, která nabízí lehoučké průsvitné pytlíky, které ale unesou opravdu hodně. Mají několik velikostí, na zásilku čekáte cca týden, takže pohoda. Můj muž nejdřív koukal na tenoučká "cosi" s krajní nedůvěrou, ale jakmile zkusil zatěžkávací test, jeden ze sáčků okamžitě zmizel v jeho tašce:-) Máme jeden velikosti L, vhodný na cibuli, brambory atd.a čtyři velikosti M (na obrázku), na oříšky, datle, brusinky... Každý sáček má stahovací šňůrku, takže se vám nic nevysype.

Ještě chci vyzkoušet Frusack, který taky vypadá hodně dobře - holky rozjely hithit kampaň, tak snad se jim podaří přesvědčit lidi, aby začali látkové a síťové pytlíky používat. Další látkové i síťové sáčky má econea.cz, ty perforované vypadají opravdu pevně, ale jsou na pohled objemnější ve složeném stavu, než ty z Fashion Arts. Nicméně myslím, že na brambory budou fajn.

A co vy, máte nějaké tipy na eko sáčky? Používáte je? A jaké eko triky uplatňujete doma?

Komentáře

  1. Ty jsou moc krásně, já mám také látkové nebo tady spíš závěsové sáčky, co mi ušila kamarádka. Ale co byl pro mě teď v době korony obrovský šok je to, že například v Lidlu zakázali dávat si ovo/zel a pečivo do svých vlastních. A jak ještě propagují každý kousek balený zvlášť :/ Kdyby aspoň ty mikroteňáky co tam mají vyměnili za něco takového. Prostě kompostovatelné sáčky.

    OdpovědětVymazat
  2. Tady ty sáčky už jsem párkrát viděla, ale ještě jsem to nezkoušela. Každopádně díky za tip. Myslím si, že v dnešní době je určitě dobré myslet na to, abychom produkovali co nejméně odpadu. Hlavně pak plastů. Sama se o to taky snažím. V práci jsme teď třeba přestali úplně používat plastové jednorázové nádobí a místo toho používáme papírové. Na co plast když stačí papírový kelímek že? :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Libanonský kakaový koláč s tahini

Banánovo - hrušková buchta

Domácí chalva