Apetit v Karlíně

V sobotu 23.6. proběhl na Karlínském náměstí druhý ročník Apetit pikniku, akce, která dává známým i neznámým prodejcům z řad čtenářů, food blogerů i kulinárních nadšenců možnost prezentovat své výrobky. První ročník téhle akce jsem popravdě prošvihla, takže jsem na rozdíl od mnoha "mazáků" netušila, do čeho jdu, a co čekat. Nicméně jsem se, vyzbrojena přítelem s foťákem a pohodlnýma botama vrhla vstříc všemu:-)
Jen co jsme vlezli do areálu, narazili jsme na Polévkárnu. Kdo z vás neví, co taková Polévkárna je, mazejte na Sokolovskou, tenhle úžasný podnik najdete skoro naproti stanici metra Křižíkova. Chtěli jsme si dát chačapuri, ale nakonec jsme si řekli, že počkáme na později (žádné později nebylo, když jsme se vraceli, fronta mířila od Polévkárny až někam donekonečna).


Stánek, na který jsem se opravdu neskutečně těšila, byly dámy ze Simply good. Kdysi jsem o nich četla článek právě v Apetitu a od té doby mám ty stránky slepené od oslintání. Zkusili jsme si dát tartaletky z křehkého těsta s jablečnou náplní, a jen co si na to vzpomenu, otírám klávesnici.




Zkrátka a dobře, oči blogera zkoumají a hodnotí, ale bříško taky nezůstává pozadu:-)) Konečně jsem ochutnala těsto, které přiznávalo hromadu másla, vonělo, bylo křehké, ale přitom vláčné a celkově to byl zážitek srovnatelný s kdekterou francouzskou pekárnou.
V záplavě známých kulinářů i značek bylo nutné si dobře vybrat, a prostě otestovat jen něco. Minuli jsme tedy jehněčí klobásky z OCG, jen na moment si poslechli Frantu Kšánu


                                                         
a šli dál, za pro mě neznámými, a o to lákavějšími nováčky. Naprostými vítězi co se týče jak výrobků, tak prezentace a osobního přístupu jsou pro mě "Paštika boys", jak jsem si překřtila Tomáše Babince a jeho kolegu Jakuba. Bůčková a játrová paštika v nádherných konzervách by si možná zasloužila mírně výraznější ochucení, ale chápu, že spíš počítali s tím, že ne každému by pikantnější paštika sedla. Nicméně kousky jater  se nedaly utajit a bůčkovou variantu zatím sveřepě bráním na nějakou výjimečnou příležitost se sklenkou vína. Mimochodem první fotka by se dala popsat jako "babinec u Babince", úplně napravo kousek mé maličkosti:-)




Rozhodně nejhezčí outfit a úsměv měla Sandra Ongalová. Jakmile uviděla hledáček objektivu, narovnala se, usmála, rozzářila a byla radost jí fotit. Krom krásného úsměvu nabízela muffiny, čatní, pomazánky a další dobroty.


Druhý téměř orgasmický zážitek jsem měla u stánku Votre plaisir - Vaše slané i sladké potěšení. Hrušková tartaletka se slaným karamelem, kterou jsme stihli jen tak tak (hodinu a půl po začátku už zbývaly jen tři kousky) byla naprosto geniální. Naprosto. Přísahám. Jo a oni jsou moc milí:-)


Krekry. Já osobně je moc nemusím, buď se drobí, nebo jsou moc tvrdé, příliš slané nebo bez chuti. Alena Voráčková v tandemu se svojí skvělou babičkou se tomuhle všemu velkým obloukem vyhnula. Po dlouhém váhání jsem koupila po jednom balíčku krekrů s polentou a sýrem Gran Moravia a arašídových krekrů, ze kterých bohužel můj drahý udělal strouhanku, takže tímto se Alence omlouvám, ale byla to moc dobrá strouhanka:-)




Co se pití týče, samozřejmě nechyběla Cidrerie,


Mamacoffee, kam jsme neměli šanci se dostat kvůli kilometrové frontě


a moji oblíbenci z True tea, kterým tímto děkuji za Yerba maté tea, na který hned tak nezapomenu.




Samozřejmě jsem hromadu věcí nezmínila, například jako vždy skvělou Lucii Glaister, kterou ale tady nemá vůbec cenu uvádět, protože její geniální lanýže nezná jen mnich v Šangri-la, a i tam možná jo:-) Taky mlékárnu Krasolesí, s jejich anglo - núbijskými kozami....bylo toho tolik.....
Paradoxně nejméně přitažlivý co do prezentace byl samotný stánek Apetitu. Ano, prodávali sice kuchařky z Edice Apetit, bylo možné k nim získat zástěru, případně si koupit tričko z limitované edice Tě žeru s nakousnutým cupcakem. Jenže (hodnotím ze dvou návštěv onoho stánku v rozmezí dvou hodin) se redaktorky tvářily ne zrovna přívětivě a slečny, co prodávaly trička se tvářily vysloveně nepříjemně. Na opodál stojící Darinu, která uváděla cooking show například s Viet Food Friends jsme se podívat nešli, proto nehodnotím. Na druhou stranu bylo vážně vedro, a tak snad to v kombinaci s opravdu hromadou lidí může určité nedostatky omluvit. Jako celek byl ale Apetit piknik opravdu vydařená, pohodová akce a už se těším na další ročník:-)



Komentáře

  1. skvělá reportáž - dostala jsem hlad...teda vlastně chuť :-) skoro na všechno, co popisujete:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju, když to byla tak skvělá akce, co se nových zážitků týče, že se to psalo samo:-))

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Libanonský kakaový koláč s tahini

Banánovo - hrušková buchta

Domácí chalva