Cítím vůně všelijaké, jejichž účinek slintací reflex spouští:-)))

Tak jsem zase po delší době v Káhiře, což znamená, ( krom toho, že se ohřeju) nový příval chutí a vůní, kterým se zde opravdu nedá vyhnout. Začalo to už snídaní v hostelu, kdy jsem si prozřetelně řekla ne o anglický typ ( nudný rohlík s nudnou marmeládou and, of course, a cup of tea), ale o pravou egyptskou baštu. A garantuju vám, že nic nenastartuje ospalého hladového cestovatele po ránu tak, jako měkkoučký chleba, nakládané lilky, po kterých se vám spustí okamžitě rýma, protože by svou průrazností zabily i koně, falafel, jehož účinky jsou podobné a tvarohová pomazánka se zeleninkou. Té jsem se zpočátku trochu bála, ale když mě stihne kletba, aspoň vím, po čem. No a nebyla by to kompletní snídaně bez KAFE ( promiň, čaji) s mlékem.
Série svodů pokračuje, hned jak vyjdu ze dveří hostelu. Přímo vedle něj je totiž - no ano, je tam lékárna, ale tu navštívím snad až později - božsky vonící pekárna. Tohle na Káhiře miluju, všechny ty "právě-do-pusy-hotové" mňamky, čerstvě vtažené z pece či trouby. Jdu dál, tu zahlédnu stánek s ovocem a zeleninou, tu se na jehlici otáčející maso... Ano, spojnice Mustafa Kamal Square a Talaat Harb Square je rájem pro jedlíky ( a závisláky na botách).
O tom, že běžné jídlo na večeři je tu směšně levné, jsem se už zmínila v jednom ze svých minulých příspěvků http://nebevpuse.blogspot.com/2010/03/egypt-zeme-chutim-zaslibena.html a pořád si na svém trvám, ceny jídel, jako je košarí ( čočka, těstoviny, cibulka, koření, omáčka), kebab atd. se - alespoň v mém oblíbeném podniku Felfela - nezměnily. Ostatní prozkoumám v následujících dnech kdy se já a můj foťák vypravíme nasávat nosem i čočkou objektivu:-))
Salaam!!

Komentáře

  1. Připadá ti normální takhle týrat člověka, který si z důvodu žaludeční nevolnosti dal vařenou rýži s mrkví a zapil vše mátovým čajem? Packy, uši a stydět se, co to dá :-))))

    OdpovědětVymazat
  2. Nestydím se ani trochu, muhehe:-))

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Libanonský kakaový koláč s tahini

Banánovo - hrušková buchta

Domácí chalva