Kutnou Horou s vůní kofeinu

Záměr navštívit v Kutné Hoře probíhající výstavu Europa Jagellonica nás jednoho krásného víkendu vykopal z postelí v ještě lidskou hodinu a jelo se. Kromě kulturního vyžití jsem samozřejmě byla zvědavá i na to, čím doplníme energii. Kutná Hora je, kromě města horníků a stříbrotepců, evidentně taky město kafomilců. V centru města je téměř každý druhý baráček kavárna či obchod s kávou a čajem. Vybrat si proto, kde vypustíte do světa své peníze není vůbec lehké. Volba nakonec padla na roztomilý a do boku jedné uličky vmáčklý krámek Kofeinlove, který nás na první pohled upoutal vystavenými domácími pralinkami a lanýži. Pana majitele jsme sice prosbou o možnost vyfocení jeho království očividně zaskočili, ale nakonec, s obavou, aby nám z toho nepraskla čočka, svolil:-)





Nákup kávy byl vtipný sám o sobě - rychlý průzkum, co si dáme, skončil u espressa s mlékem a frappé. Pánovu překvapení, když zjistil, že silné espresso je pro mě a frappé pro přítele, se směju ještě teď:-) Nicméně stoprocentní arabica udělala svoje a já vydržela na nohou až pozdě do noci. O chuťovém zážitku nemluvě, takže Kofeinlove vřele doporučuji. Jen malá připomínka - kdy už našinci pochopí, že espresso je prostě espresso, tedy druh nápoje o určitém objemu a picollo je český přetvor a patvar? Asi nikdy...Takže pokud se mě někdo zeptá, jak silné chci espresso, já řeknu co nejsilnější a on prohodí "aha, takže picollo", jsem jen kousek od toho přeskočit pult a začít škrtit. Zbytečný škraloup na jinak skvělém chuťovém zážitku...

Kavárna s naprosto nejlepší atmosférou je pro mě ta U sv. Judy Tadeáše, ve stínu stejnojmenného kostela. Pár tonetek vyhozených ven na sluníčku, možnost obdivovat krásy historického centra, a fešácky opřené kolo, to všechno si mě získalo.



Někdo si z Kutné Hory odveze třeba jen sáček kávy, někdo voňavé vzpomínky. Co ale když chcete něco víc? Třeba Kávy pitel?? Ne, nebojte se, nemusím se vrátit na základku zopakovat si gramatiku. Jen narážím na náš poslední úlovek. Krámek s kávou a čajem, kde zároveň žije umění zástěrkářství rozhodně nemůžete minout, když ne vývěsní štít, určitě vás naláká vůně kávy, linoucí se široko daleko.


Zajeďte si do Kutné Hory na sto procent - atmosféra města, zajímavé krámky a všudypřítomná vůně kávy a čaje vás určitě příjemně naladí...

Komentáře

  1. Bože to město je krásné! Nejvíc se mi líbí fotka s kolem na rohu, je dokonalá... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jo, kolo si mě získalo:-) A rozhodně tam jeď, stojí to zato!!

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Libanonský kakaový koláč s tahini

Banánovo - hrušková buchta

Domácí chalva