Pesto s vlašskými ořechy a ajvarem

To bylo totiž tak. Měla jsem v kuchyni jen tyčový ponorný mixér. Žádné roboty, uzavíratelné mixéry, foodprocesory a jiná udělátka. Jen ten tyčák. Jenže, přiznejme si to popravdě, s tímhle vybavením se moc experimentovat nedá - a já experimentuju ráda. Určitě tedy chápete moje nadšení, když jsem od své skvělé rodiny dostala o víkendu celou sestavu, díky které už pro mě není problém udělat třeba pesto. 

Kdysi jsem si pod pojmem pesto představila jen to bazalkové, z omylu mě ale hodně rychle vyvedlo sledování pořadů Davida Rocca. Ten mi ukázal neskutečné množství variant, mezi kterými mě nejvíc zaujala pesta s přidáním i jiných ořechů, než jen piniových. A protože mám aktuálně vyloupané vlašské ořechy a v lednici se mi bál zbytek ajvaru, rozhodla jsem se tuhle kombinaci vyzkoušet.
Pokud nemáte s ajvarem žádné zkušenosti - tahle zeleninová dobrota, označovaná jako "srbský zeleninový kaviár" - bývá směs paprik, lilku, česneku a feferonek. Je to krajně univerzální věc a dělám z ní třeba výbornou domácí budapešťskou pomazánku, po jejímž ochutnání už po té kupované nikdy nesáhnete. Ale zpátky k pestu. V receptu uvádím jen suroviny, bez přesných měr, protože ho osobně dělám naprosto od oka a záleží samozřejmě i na počtu strávníků, případně na tom, jak máte rádi těstoviny obalené touhle pochoutkou.

Budete potřebovat:

ajvar (já dala dvě polévkové lžíce)
vyloupaná jádra vlašských ořechů (prostě několik hrstí)
extra panenský olivový olej
česnek - tady jediné doporučení, vykoupené vlastní zkušeností. Použila jsem český paličák - pokud ho použijete taky, začněte u jednoho stroužku a případně přidávejte, já tam hodila rovnou dva a pozvánku na Drákulův hrad už rozhodně nedostanu:-)
sůl, pepř
citronová šťáva podle chuti

Všechny přísady rozmixujte na pastu. Pamatujte při přidávání olivového oleje na to, že ořechy taky pustí nějaký vlastní olej, přidávejte ho tedy spíš postupně, aby vám vyhovovala konzistence. Co se citronu týče, já mám všechno ráda trochu kyselejší, ale vylaďte si pesto podle vlastní chuti. Pokud dáte víc česneku, jako já, snese pesto poměrně dost citronu bez toho, aby se chutě nějak tloukly.
Ano, tohle pesto neobsahuje žádný sýr, jednoduše proto, že jsem žádný použitelný neměla. Nicméně pokud zkusíte přidat třeba parmazán, určitě mi napište, jak to dopadlo.
Tahle verze je nicméně i tak neskutečně dobrá, tak dobrá, že by jí člověk nejraději dával i na zmrzlinu:-) Stačí už jen uvařit těstoviny, obalit je v pestu a nalít si skleničku dobrého vína.




Komentáře

  1. Odpovědi
    1. Já ho objevila díky mamce, která ho naprosto miluje a zařadil se na přední místo mých oblíbenců:-)

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Libanonský kakaový koláč s tahini

Banánovo - hrušková buchta

Domácí chalva