Krkovičky s máslovými fazolemi

Přiznávám se bez mučení - přes týden jsem líná vařit. Po příchodu z práce mám náladu si tak akorát udělat hrnek čaje a chvíli koukat z okna a ne se hned vrhat k plotně - asi to znáte taky, co si budeme povídat. Naučila jsem se proto mít v mrazáku a spíži potraviny, ze kterých během několika málo chvil vykouzlím skvělou večeři s minimem úsilí.




Dneska půjdeme až na dřeň - nebudu vám totiž zastírat, že plátky krkovičky, o které dnes půjde, jsem osmažila na doma vyškvařeném sádle. S nástupem blížící se zimy mě totiž popadají ryze zemité chutě - a pokud toho sádla nejíte týdně bůhvíkolik, jedno smažení vás nezabije, ani nezničí vaši pracně vydřenou linii:-)

Nejdřív ale pár slov k příloze. Jestli jsem něco na svých cestách po Řecku milovala ze všeho nejvíc, byly to právě máslové fazole, řecky gigantes. Řekové z nich připravují naprosto skvělý salát s tuňákem a ledovým salátem, ale i úprava zatepla jim prospívá. Vynikne totiž jejich krémová, skutečně máslová chuť.

Budete potřebovat:

2 plátky krkovičky (nebo kolik jich sníte:-))
dvě plechovky máslových fazolí (měla jsem je z Tesca a tam jsou ty plechovky opravdu malé, takže zase záleží na balení a vaší chuti - garantuju vám ale, že nezbydou)
sádlo (rozhodně preferujte domácí!!!)
olivový olej
plechovka pokrájených rajčat
sůl, pepř
1/2 polévkové lžíce kari (ne vrchovaté)
chilli podle chuti

Rozpalte v pánvi dostatečně silnou vrstvu sádla, aby se krkovičky nesmažily na suchu. Každý plátek osolte a opepřete a vložte do rozpálené pánve. Důkladně prosmažte.
Mezitím, co se plátky smaží, máte dost času na přílohu. Do kastrůlku cákněte trochu olivového oleje, vsypte slité fazole, osolte, opepřete a chvilku restujte. Potom přilijte drcená rajčata, vsypte kari a chilli a nechtě tekutinu odpařit tak, aby vám vznikla hustší omáčka.
Naservírujte maso, přidejte fazole a podávejte s chlebem. Ano, to je opravdu VŠE:-)




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Libanonský kakaový koláč s tahini

Banánovo - hrušková buchta

Domácí chalva